Ανοίγουν την Παρασκευή οι πύλες του Συνεδριακού Χώρου Δελφών για το καθιερωμένο διεθνές συμπόσιο. Φετινό θέμα του: «Το Βυζάντιο
στην ιστορική συνέχεια».
Είκοσι «σοφοί της Βυζαντινής Ιστορίας και του Πολιτισμού» από την Ελλάδα και το εξωτερικό πρόκειται να καταθέσουν τις απόψεις τους πάνω στο ερώτημα: «Ποια η συνέχεια της μεγάλης χιλιόχρονης Βυζαντινής Αυτοκρατορίας στην Ιστορία;». Τη συζήτηση απασχολεί επίσης και το αρχαιοελληνικό και ρωμαϊκό παρελθόν, αλλά και η σύγχρονη πολιτισμική παραγωγή. Οι ομιλητές θα επιχειρήσουν να αναδείξουν τη συνέχεια της ελληνικής Ιστορίας πριν και μετά τη βυζαντινή περίοδο.
Κορωνίδα των παράλληλων εκδηλώσεων συνιστά η έκθεση «Λατρεία και προσκυνήματα μετά την Αλωση μέσα από τις συλλογές του Μουσείου Μπενάκη» που ήδη επισκέπτεται το κοινό και θα διαρκέσει έως τις 28 Ιουλίου. Περιλαμβάνει περίπου 66 θρησκευτικά αντικείμενα, εικόνες και λειτουργικά σκεύη χρονολογούμενα από το 15ο έως το 19ο αιώνα. Η έκθεση, σε επιμέλεια Αναστασίας Δρανδάκη, επιχειρεί να παρακολουθήσει τις διαφορετικές διαδρομές που ακολούθησε η εκκλησιαστική τέχνη κάθε περιοχής μετά τη διάλυση του βυζαντινού κράτους. Πολλά από αυτά εκτίθενται για πρώτη φορά.
Το μουσικό μέρος αναλαμβάνουν ο Βυζαντινός Χορός Ηδύμελον, αποτελούμενος από νεαρούς ιεροψάλτες της Βόρειας Ελλάδας, την Παρασκευή, και η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία Λυκούργου Αγγελόπουλου (ΕΛΒΥΧ), που φέτος συμπληρώνει 30 χρόνια ζωής, την Κυριακή.
Εξήντα καθηγητές της Μέσης Εκπαίδευσης από τη Βραζιλία και την Πορτογαλία πρόκειται να παρακολουθήσουν τα Σεμινάρια Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού, από τις 17 έως τις 27 Ιουλίου. Ομηρικά έπη, Κλασική Φιλολογία, Αρχαιολογία, Βυζαντινή Τέχνη και Νεοελληνική Λογοτεχνία είναι οι θεματικοί άξονες που θα διδάξουν 26 Ελληνες πανεπιστημιακοί καθηγητές.
Τέλος, το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης θα παρουσιάσει μια σύνθεση μονόπρακτων του Ζαν Κοκτό με γενικό τίτλο «Ανθρώπινη φωνή», σε σκηνοθεσία Γιάννη Ιορδανίδη, με την Κερασία Σαμαρά συνοδεία πιάνου, αλλά και τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Θύμιου Καρακατσάνη. Ο συνολικός προϋπολογισμός του πολιτιστικού κέντρου Δελφών για φέτος συρρικνώθηκε από 900.000 σε 750.000 ευρώ.
1 σχόλιο:
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 240 / 6.6.2011
Oι Δελφοί, ο πολιτισμικός και θρησκευτικός ομφαλός του πραγματικού, δηλαδή Εθνικού, Ελληνισμού βρίσκεται εδώ και αιώνες κάτω από τα πόδια ανθρώπων που δεν ήξεραν τι ιερά εδάφη πατούσαν και τα ονόμαζαν «καστρί», αλλά και εδώ και δύο περίπου αιώνες κάτω από την καπηλευτική διαχείριση του μορφώματος που απλώς παριστάνει το «Ελληνικό» «Κράτος», αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτε περισσότερο από τον νομοθετικό, αναπαραγωγικό και φοροεισπρακτικό μηχανισμό της Ορθόδοξης θεοκρατίας.
Οι πραγματικοί Έλληνες δεν έχουν πρόσβαση στους Δελφούς. Ούτε λατρευτική, ούτε πολιτιστική. Η ύπαρξη και μόνον πραγματικών Ελλήνων τον 21ο αιώνα εξοργίζει τους κρατούντες. Οι επι αιώνες μηχανισμοί αφανισμού αποδείχθησαν αναποτελεσματικοί. Οι Δελφοί λοιπόν πρέπει να εξακολουθήσουν να είναι βεβηλωμένοι.
Για τους μανιακούς των συμβολισμών μονοθεϊστές κατακτητές, οι Δελφοί πρέπει να συνεχίσουν να σιωπούν. Οι Δελφοί πρέπει να συνεχίσουν να κείτονται σε ερείπια. Οι Δελφοί πρέπει να συνεχίσουν να επιδεικνύονται ως τέτοια σε τουρίστες, έναντι εισιτηρίου. Οι Δελφοί πρέπει να συνεχίσουν να ταπεινώνονται.
Από τις 8 έως τις 10 Ιουλίου του «2011» των χριστιανών, οι Δελφοί, υποβιβασμένοι σε «Πάτμο» της παρνασσίδος χώρας, θα έχουν την ατυχία να ακούσουν από τα στόματα 20 εντεταλμένων «διανοητών» μία ομοβροντία από επιστημονικοφανείς μπούρδες, οι οποίες, ελλείψει αντιλόγου, θ’ αυτοπαρουσιασθούν ως «εργασίες τριήμερου συμποσίου» για το εάν έχει… «ιστορική συνέχεια» η… μαύρη «ακτινοβολία» της ολοσκότεινης εκείνης περιόδου που τους τελευταίους αιώνες καθιερώθηκε να περιγράφεται ως «Βυζάντιο». Από τις 28 Ιουνίου και επί έναν ολόκληρο μήνα, οι Δελφοί θα έχουν επίσης την ατυχία να δούνε και την προκλητική έκθεση 66 εκθεμάτων από το Μουσείο Μπενάκη, που έχουν να κάνουν με τα… ορθόδοξα προσκυνήματα μεταξύ 15ου και 19ου αιώνα (τέτοιο ενδιαφέρον θέμα!), αλλά και την ατυχία να ακούσουν επί τρεις συνεχείς ημέρες συναυλίες… βυζαντινής μουσικής εκεί που τον καιρό των Ελλήνων ακουγόταν ο απολλώνιος παιάν και ο διονυσιακός διθύραμβος.
Αυτό το καλοκαίρι, οι μανιακοί των συμβολισμών μονοθεϊστές κατακτητές, οι ομόθρησκοι και ομότροποι εκείνων ακριβώς που κατέστρεψαν το δελφικό Μαντείο, θα κάνουν προκλητική επίδειξη της δύναμής τους, ταπεινώνοντας ακόμα μία φορά όχι μόνον τον πραγματικό Ελληνισμό αλλά και αυτό το ίδιο το πολιτισμικό και θρησκευτικό κέντρο του. Δίχως να μοιραζόμαστε την αστεία μανία τους, αναγνωρίζουμε όμως καλά τι επιχειρούν να σημάνουν – είναι πολύ ρηχό άλλωστε το μυαλό τους. Κρατάμε καλή σημείωση. Στο εγγύς ή απώτερο μέλλον, θα έχουν την απάντηση που τους αξίζει.
ΥΠΑΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ
Δημοσίευση σχολίου