Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

Η εκπαιδευτική μεταρρύθμισε ξεκίνησε. Αφετηρία : το Στείρι Βοιωτίας

Tου Γιάννη Αν. ΛΟΥΚΑ
 καταγωγής εκ Στειρίου

΄΄Εκεί που μας χρωστάγανε, μας πήραν και το βόδι΄΄ (από το Βοϊδοβόσ’)      Ελληνική Παροιμία
          
               Εύρηκα!  Εύρηκα!
  
  • Χαράς ευαγγέλια για την παιδεία του Ελληνικού Γένους! Αγάλλεται και πανηγυρίζει η Εκπαιδευτική Κοινότητα! Ζητωκραυγάζει και θριαμβολογεί όλη η Ελληνική Επικράτεια!
  • Ο λόγος; Βρέθηκε επιτέλους η αιτία της κακοδαιμονίας του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος. Κι αυτή δεν είναι άλλη από την -άκουσον, άκουσον- ύπαρξη αλλά και -οποίον θράσος- λειτουργία Δημοτικού Σχολείου στο Στείρι!
  • Έφριξαν τα υψηλόβαθμα Στελέχη του Υπουργείου μόλις το πληροφορήθηκαν. Ακούσθηκαν μέσα από τις κλειστές πόρτες των γραφείων φράσεις, όπως «Μα πώς τολμούν;», «Από πού κι ως πού;» «Ποιος τους έδωσε την άδεια;», «Απίστευτο! Αδιανόητο!», «Μα επιτέλους υπάρχει κράτος;», «Πώς διέφευγαν όλα αυτά τα χρόνια;», «Πού το είχαν κρυμμένο αυτό το σχολείο, οι άθλιοι!» κλπ, κλπ.
  • Μετά την πρώτη αντίδραση, διατάχθηκαν έρευνες σε βάθος, δηλώθηκε ότι θα επιβληθούν αυστηρές κυρώσεις, ότι θα λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι και τα λοιπά καθιερωμένα που συνηθίζονται σε τέτοιες περιπτώσεις. Συνάμα παραγγέλθηκε η νομοθετική ρύθμιση της κατάργησης.
Αφού ξεπεράσθηκε το πρώτο σοκ και δρομολογήθηκαν τα δέοντα, ανακοινώθηκε σε πανηγυρική συνέντευξη τύπου, ότι η κατάσταση στην Παιδεία σε λίγους μήνες (μετά την παύση της λειτουργίας του Δημοτικού Σχολείου Στειρίου) θα θυμίζει «όμορφο κόσμο ηθικό αγγελικά πλασμένο».

Σημειώνεται ότι, λόγω της σπουδαιότητας του θέματος, στο πάνελ της συνέντευξης παραβρέθηκε εκτάκτως (και νομοτύπως) και ο ίδιος ο Σχολικός Καλλικράτης (δεύτερος ξάδερφος του γνωστού μας Καλλικράτη, που ασχολήθηκε με τον ορισμό των νέων Δήμων), ο οποίος με παρέμβασή του (σε άπταιστα Αρχαία Ελληνικά), υπογράμμισε και διαβεβαίωσε ότι δεν θα πιστεύουμε στα μάτια μας μ’ αυτά που πρόκειται σύντομα να συμβούν στο χώρο της Παιδείας:

Τα Πανεπιστήμια αυτομάτως θα αποκτήσουν διεθνές κύρος, τα κτήρια θα λάμπουν, οι καταλήψεις θα μοιάζουν με ανέκδοτο, η παραπαιδεία θα αυτό-καταργηθεί, η έρευνα θα μεγαλουργήσει, οι ελλείψεις θα υπερκαλυφθούν, τα βιβλία θα μεταμορφωθούν, η αντιγραφή θα εκλείψει, η κομματοκρατία θα αποδράσει, οι πειραματισμοί θα μας τελειώσουν, οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται και στο τέλος θα ζήσουν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα! Μάλιστα ο Σκάτης (χαϊδευτικό του Σχολικού Καλλικράτη) δεσμεύθηκε ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ακόμη και ΜΑΘΗΜΑ μπορεί να γίνεται στις σχολικές αίθουσες!

Κι όλα αυτά με μια απλή αλλά αποφασιστική κίνηση: την κατάργηση του Δημοτικού Σχολείου Στειρίου. Ο Γόρδιος Δεσμός της Παιδείας μας ελύθη! Δοξάστε τους!     

Η οικονομική πτυχή του ζητήματος

Και να ήταν μόνο η καταστροφή της Παιδείας, πάει στο καλό και ανεκτό. Αμ εδώ η ανεξέλεγκτη λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου Στειρίου έχει συντελέσει καθοριστικά  στην αύξηση, τόσο του ελλείμματος, όσο και του χρέους. 
Μάλιστα η απόκρυψη των εξωπραγματικών δαπανών λειτουργίας του θα συμπεριληφθεί στα greek statistics και θα διδάσκεται ως παράδειγμα (case study) -προς αποφυγή όμως- στις κορυφαίες πανεπιστημιακές οικονομικές Σχολές του κόσμου.
Παρόλη την οργή όμως του Οικονομικού Επιτελείου, υπάρχει και η αισιοδοξία ότι τώρα πλέον τα ελλείμματα θα περιορισθούν και θα ξεκινήσουν οι πολυπόθητες ανάπτυξη και ανάκαμψη.

Η χιουμοριστική προσέγγιση του ζητήματος
Αφού αντιμετωπίσαμε με τη δέουσα σοβαρότητα το κεφαλαιώδες αυτό θέμα της Παιδείας αλλά και της Οικονομίας της Χώρας, ας το δούμε και πιο «εύθυμα».

Αγαπητοί συμπατριώτες Στειριώτες, μην τολμήσετε να διαμαρτυρηθείτε για την απόφαση αυτή. Δεν έχετε το ηθικό ανάστημα! Αρκετά δεινά επιφέρατε στον τόπο. Αν έχετε έστω και λίγη αυτογνωσία έστω και στοιχειώδη επίγνωση των πράξεών σας, σας καλώ δημοσίως να παραιτηθείτε και από τη γενναιόδωρη και μεγαλόψυχη προσφορά της ευνομούμενης Πολιτείας, για συγχώνευση με το Δημοτικό Σχολείο Διστόμου.
«Μα», θα μου πείτε, «είναι σωστή και δίκαιη η πρότασή σου , αλλά τα παιδιά μας θα μείνουν αναλφάβητα; Μπορεί να αξίζει αυτή η τιμωρία σε μας τους μεγάλους, αλλά τα παιδιά τι φταίνε;»
Λοιπόν μπροστά σ’ αυτό το αδιέξοδο και το τρομερό δίλημμα, μια λύση υπάρχει: η αλλαγή κατεύθυνσης. Και δεν εννοώ βέβαια εκπαιδευτική κατεύθυνση σπουδών, αλλά γεωγραφική κατεύθυνση. Αντί το λεωφορείο με τα παιδιά να ξεκινά για το Δίστομο (επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο το φτωχό μας Κράτος), είναι προτιμότερο να πηγαίνετε μόνοι σας τα παιδιά σας ή τα εγγόνια σας, «πίσω» στον Όσιο Λουκά, στο παλιό Κρυφό Σχολειό, όπως γινόταν επί αιώνες.
 Έτσι και η πτωχή πλην τιμία Ελλάς μας δεν θα επιβαρύνεται πλέον  και να είσθε σίγουροι ότι τα παιδιά σας δε θα βγουν χαμένα. Τουλάχιστον μπορεί να αγαπήσουν την Πατρίδα τους, να σέβονται τη Θρησκεία τους, να εκτιμήσουν την Ιστορία τους και να ανακαλύψουν την Παράδοσή τους. Σίγουρα το βιογραφικό τους θα είναι φτωχό, η ψυχή τους όμως θα είναι πλούσια.
Είδατε πώς αλλάζουν τα πράγματα; Τα χωριά της ελληνικής υπαίθρου, των Ελλήνων οι Κοινότητες που λέει κι ο Σαββόπουλος, που στους καιρούς τους δίσεκτους κράτησαν γλώσσα, παράδοση, θρησκεία, ιστορία και τη φροντίδα της γης, τώρα απογυμνώνονται από τα πάντα και χωρίς δεύτερη κουβέντα. Των Ελλήνων οι Κοινότητες δεν θα έχουν πια ούτε ένα Κοινοτικό Κατάστημα ούτε ένα Σχολειό !

Εναλλακτική χιουμοριστική πρόταση

Αν η πρόταση του Κρυφού Σχολειού σας φαίνεται ανεδαφική και οπισθοδρομική, έχω να σας προτείνω κι άλλη μία.
Αποδείχθηκε με τα τελευταία γεγονότα, ότι ο μέσος συνηθισμένος Έλληνας δεν παρουσιάζει ενδιαφέρον για κανέναν απολύτως.

Δοκιμάστε λοιπόν το εξής event
Μετονομάστε το Δημοτικό Σχολείο σε ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΤΕΙΡΙΟΥ και το Πνευματικό Κέντρο στην κορφή του χωριού σε ΜΕΓΑΡΟ ΥΠΑΤΙΑ. 
Κλειστείτε μέσα κι αρχίστε να μιλάτε μόνο αρβανίτικα.
 Όλα τα άλλα αφήστε τα, θα έρθουν μόνα τους. Θα δείτε πώς θ’ αλλάξουν τα πράγματα. Θα σας υιοθετήσουν ένα σωρό οργανώσεις, κόμματα, θα μαλώνουν οι Υπουργοί για σας, θα γνωματεύσουν Πρυτάνεις και Συνταγματολόγοι, χώρια που θάχετε συνεχή τηλεοπτική κάλυψη και ιατρική παρακολούθηση που δεν την έχετε δει ούτε στ’ όνειρό σας.  
Ακόμη, λόγω της δημοσιότητας, μπορεί να πάρει πίσω την κατάργηση το Υπουργείο με ειδικά νομοθετικά φακιρικά.
Νομίζω ότι η πρόταση έχει πολλά οφέλη και είναι «μία κάποια λύσις».
 Κρίμα όμως που είναι «χιουμοριστική» και γι αυτό ουτοπική !

ΦΙΝΑΛΕ (λόγω θεατρικής ενασχόλησης των Στειριωτών)

Όπως έγινε εχθές έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο στην Αράχωβα για την αναστολή των αδειών στον Παρνασσό, να γίνει σύντομα ένα ανάλογο στο Στείρι για το Δημοτικό Σχολείο.

Για όλα τα χωριά, αλλά ειδικά για το Στείρι, το Δημοτικό του Σχολείο αποτελεί την ταυτότητά του. Θα είναι αγνώριστο χωρίς αυτό. Η εμπειρία μου από τη Φωκίδα μου λέει ότι, όποιο χωριό δεν έχει καθόλου σχολείο, γρήγορα ερημώνει και γίνεται φάντασμα το χειμώνα και παραθεριστικό το καλοκαίρι.

Αγαπητοί Συμπατριώτες Στειριώτες,

  • Έτσι όπως πάμε όχι ΕΠΤΑ-ΠΟΛΗ δε βλέπω, αλλά μάλλον ΜΗΔΕ-ΠΟΛΗ.
  • Εκτός κι αν ο στόχος είναι να μη μείνουν μηδέ-πόλη, μηδέ-χωριό όρθια.

Σας ευχαριστώ,

Ιωάννης ΛΟΥΚΑΣ
του ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ εκ Στειρίου

Και για την αντιγραφή
  ΙΑΛ
     
ΥΓ:Να με συμπαθάτε για την πολυλογία, αλλά πρώτη φορά τα λέμε ηλεκτρονικά και μας συνδέουν πολλά με το Διαχειριστή, τον οποίο και ευχαριστώ για τη φιλοξενία.

1 σχόλιο:

Στειριώτης είπε...

Θέλω να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στον
αγαπητό φίλο και πατριώτη Γιάννη, για το επίκαιρο άρθρο που μου έστειλε αλλά και για τις προτάσεις και τους προβληματισμούς του που καταθέτει για το φλέγον θέμα που απασχολεί σήμερα τους κατοίκους του Στειρίου.

Φιλικά
Στειριώτης