Γράφει ο Πουλακίδας Κ.
Όταν κλείνει ένα σχολείο, ανοίγει μία φυλακή. Στην Ελλάδα που κλείνουν ή συγχωνεύονται 1.523 σχολεία (και εξαφανίζονται 4.000 θέσεις εκπαιδευτικών), η υπουργός Παιδείας δεν αντιλαμβάνεται τις κοινωνικές επιπτώσεις της πολιτικής της. Η συζήτηση που έγινε στη Βουλή με αφορμή την επερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ, ανάδειξε τον ταξικό χαρακτήρα της κυβερνητικής πολιτικής στην παιδεία.
Ο Αλέξης Τσίπρας ακούγοντας την Άννα Διαμαντοπούλου να αποδέχεται τη λογική της μείωσης των πόρων για την εκπαίδευση, της επεσήμανε ότι "η παιδεία δεν είναι αριθμοί, οι μαθητές είναι άνθρωποι. Δεν είναι κουκίδες στον χάρτη". Στο πίσω μέρος των λόγων της υπουργού Παιδείας ήταν η λογιστική προσέγγιση της εξοικονόμησης πόρων. Γι’ αυτό μειώνονται οι θέσεις των εκπαιδευτικών, συγχωνεύονται σχολεία και οργανισμοί που εποπτεύει το υπουργείο Παιδείας.
"Θα μείνετε στην ιστορία ως η υπουργός που συρρίκνωσε την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση", προειδοποίησε ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ έδωσε έμφαση σε "ποιοτικά στοιχεία" των συγχωνεύσεων, επισημαίνοντας ότι πλήττεται η περιφέρεια και οι εργατοπεριοχές στα αστικά κέντρα, αναφέροντας ως παράδειγμα ότι σε εργατικές περιοχές καταργούνται 5 νυχτερινά Γυμνάσια και Λύκεια και συγχωνεύονται 16, ενώ στο Παγκράτι δημιουργείται σχολικό συγκρότημα τύπου Γκράβας.
Η Α. Διαμαντοπούλου υποστήριξε ότι δημιουργούνται μεγάλα "εύρωστα σχολεία", αντικαθιστώντας τα "αδύναμα" σχολεία που δεν βοηθούν στην κοινωνική ένταξη των μαθητών. Όμως ο Αλ. Τσίπρας της απάντησε ότι "από τα 1.523 δημοτικά σχολεία που συγχωνεύετε, μόλις τα 169 είναι μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια. Τα περισσότερα σχολεία που συγχωνεύονται είναι εξαθέσια και υπάρχουν δεκάδες περιπτώσεις όπου εύρωστα σχολεία συγχωνεύονται με ακόμη πιο εύρωστα σχολεία", της απάντησε ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ. Και η Ευαγγελία Αμμανατίδου πρόσθεσε ότι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνενώνονται 410 σχολικές μονάδες σε 205 και καταργούνται 24.
Είναι ανάγκη να αλλάξει αυτή η πολιτική, είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης, ζητώντας διάλογο από μηδενική βάση, ενώ ο Βασίλης Μουλόπουλος σημείωσε ότι όλες οι μεταρρυθμίσεις στοχεύουν στη "συστηματική ανοικοδόμηση του ταξικού σχολείου". Έχετε νεοφιλελεύθερη θέση για τη δημόσια εκπαίδευση, τόνισε και η Ηρώ Διώτη, ενώ ο Τάσος Κουράκης ανέφερε ότι ο Οργανισμός Σχολικών Κτηρίων δεν πληρώνει τους εργολάβους, ο Οργανισμός Εκδόσεων Σχολικών Βιβλίων υποβαθμίζεται και καταργούνται η πρόσθετη παιδαγωγική στήριξη και η ενισχυτική διδασκαλία.
*********************************************************************
Για την κατάργηση του δημοτικού σχολείου Στειρίου τι κάνουμε;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου