Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2011

Τι είναι ο Κοινωνικός Σύνδεσμος .

της Μαργαρίτας Μυτιληναίου
Χτες το πρωί, λίγο πριν ξεκινήσω να πάω στο Μουσείο Μπενάκη για την πρώτη συνέντευξη τύπου του Κοινωνικού Συνδέσμου, φόρεσα το ρολόι μου. Είχα να το βάλω στο χέρι μου σχεδόν δύο χρόνια. Και, τι περίεργο, λες και μέσα σ’ αυτό το διάστημα η αίσθηση του χρόνου να μη με ένοιαζε. Ήξερα, όλοι ξέραμε, την ώρα στο περίπου και αυτό μας έφτανε.
 Ε, λοιπόν αυτό το «περίπου» είναι που θα μας φάει όλους. 
  • Περίπου κυβέρνηση και αντιπολίτευση,
  •  περίπου δικαιώματα και υποχρεώσεις. 
  • Περίπου συνδικαλισμός, 
  • περίπου λογική, 
  • περίπου συναίσθημα.
Είναι καιρός πια που δεν θέλω άλλο περίπου.

  • Θέλω να μπορώ να μιλήσω με ακρίβεια για όσα νιώθω και επιθυμώ, για τα πολλά που φοβάμαι, για τις δύσκολες μέρες που έρχονται. 
  • Θέλω να νιώσω μέλος μιας ομάδας ανθρώπων που, ναι μεν, έρχονται από διαφορετικές αφετηρίες αλλά μπορούν να καθίσουν σε ένα τραπέζι και να ανταλλάξουν απόψεις χωρίς νεύρα, ψέματα και εντάσεις. 
  • Θέλω μαζί τους να ψάξω να βρω λύσεις, να διαθέσω τον όποιο ελεύθερο χρόνο μου, να ακούσω και να καταλάβω, να εκφραστώ, επιτέλους.

Ο Κοινωνικός Σύνδεσμος μοιάζει να στηρίζεται σε ανθρώπους που πιστεύουν στο καινούργιο, στη δύναμη των συνεργασιών, στις πολλές ενωμένες φωνές και όχι στην αρχή του ενός. Αυτή την πολύ δύσκολη περίοδο που όλοι ζούμε νιώθω την ανάγκη να ενώσω τη φωνή μου μαζί του. Έχω ανάγκη να πιστέψω ξανά πως ό, τι θέλουμε, μπορούμε να το καταφέρουμε. Ακόμα κι αν χρειαστεί να πάμε κόντρα σε Θεούς και δαίμονες (και άχρηστους πολιτικούς και επαγγελματίες συνδικαλιστές και βολεμένους τυχάρπαστους..)
Κοιτάζω το ρολόι μου. Έχει έρθει η ώρα. Τώρα είναι το «ακριβώς» για να σκάσει μύτη το καινούργιο. Η ομάδα, οι ομάδες, οι πρωτοβουλίες, οι προσπάθειες, το «μαζί». Ακόμα κι αν κάνει λάθη αυτό το καινούργιο, ακόμα κι στραβοπατήσει, ακόμα κι αν πέσει από το πολύ βάρος, εγώ εκεί θέλω να είμαι. Δίπλα στο καινούργιο. Γιατί χωρίς αυτό, δεν υπάρχει ελπίδα να αλλάξουμε. Δεν υπάρχει ελπίδα να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι. Δεν υπάρχει ελπίδα να τα καταφέρουμε.


Ώρα Ελλάδος: ακριβώς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: