Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011

"Το «αυτονόητο» έγινε ζητούμενο..."


Του Χαραλάμπου Κόκκινου 
Η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς 

βρίσκει την εκπαίδευση με πρωτόγνωρα προβλήματα, που καθημερινά διογκώνονται. Ο περιβόητος προγραμματισμός της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας αποδεικνύεται «κενός περιεχομένου».
Το κουδούνι του σχολείου χτύπησε με τους μαθητές παρόντες.

Απουσιάζουν βιβλία, χιλιάδες εκπαιδευτικοί και οικονομικοί πόροι.

Δυστυχώς, στην Ελλάδα του 2011 το «αυτονόητο» έγινε ζητούμενο.
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ βερμπαλίζει, χρησιμοποιεί επικοινωνιακά «τερτίπια» και «ψευτο-προοδευτικούς» όρους, προσπαθώντας να καλύψει την ανεπάρκειά της.
Στην πράξη, αδυνατεί να πετύχει το αυτονόητο: Να ξεκινήσει η σχολική χρονιά απρόσκοπτα. Οι ευθύνες της είναι τεράστιες.
 Διαλύει τη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση και απογοητεύει εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.
Συγκεκριμένα, στον ευαίσθητο τομέα της Παιδείας:

• Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς χιλιάδες ώρες διδασκαλίας θα χαθούν, αφού απουσιάζουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί.
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς .
• Τα βιβλία δεν θα είναι στα σχολεία.Όπως όλα δείχνουν, η αποστολή τους θα έχει ολοκληρωθεί με τον ερχομό του... Αϊ-Βασίλη! Οι κυβερνώντες θυμήθηκαν... στις 2 Αυγούστου 2011 να συγκροτήσουν επιτροπή προμήθειας χαρτιού στον υπό κατάργηση Οργανισμό Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων! Είχαν προηγηθεί δύο (2) αρνητικές αποφάσεις για την προμήθεια του χαρτιού από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Την ίδια ώρα, εισαγγελέας διερευνά τις καταγγελίες για την ανάθεση αγοράς χαρτιού ύψους 10,5 εκατ. ευρώ για την εκτύπωση των βιβλίων.
• Οι σχολικές επιτροπές αδυνατούν να ανταποκριθούν στην κάλυψη ακόμα και των βασικών λειτουργικών αναγκών των σχολείων, αφού οι δήμοι, που είναι υπεύθυνοι για τη χρηματοδότησή τους αλλά και τη μεταφορά των μαθητών, δεν έχουν τα αναγκαία κονδύλια. Η κυβέρνηση μετακυλίει τις ευθύνες στην «ακρωτηριασμένη» οικονομικά και θεσμικά Τοπική Αυτοδιοίκηση, με θύμα την Παιδεία.
• Το Νηπιαγωγείο συνεχίζει να είναι το «αποπαίδι» της εκπαίδευσης. Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή παραμένει ξεχασμένη στις... καλένδες.
• Το σαρωτικό κύμα των συγχωνεύσεων, υποβιβασμών και καταργήσεων σχολικών μονάδων οδηγεί στην αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη και σε κοστοβόρες όσο και ψυχοφθόρες μετακινήσεις μαθητών.
• Οι δράσεις για τη σχολική στέ- γη έχουν «παγώσει». Χιλιάδες μαθητές παρακολουθούν τα μαθήματά τους σε ακατάλληλα κτίρια και «δεν ιδρώνει το αφτί» κανενός!
• Πραγματοποιήθηκαν οι λιγότεροι διορισμοί εκπαιδευτικών (ακόμα και από το 1950). Μόλις 133 (!) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 413 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
• Περιορισμένες είναι οι προσλήψεις αναπληρωτών.
• Ο διορισμός εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, παρά τις υποσχέσεις, μεταφέρεται, επίσης, στις καλένδες.
• Η δραματική μείωση των διορισμών, σε συνδυασμό με τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, διογκώνουν την ανεργία και δημιουργούν συνθήκες εργασιακού Μεσαίωνα για τους εκπαιδευτικούς.
• Οι μεταθέσεις ήταν ελάχιστες, ενώ για πρώτη φορά καθυστέρησαν τόσο πολύ οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών. Στις 31/8/2011, παραμονή της έναρξης της σχολικής χρονιάς, ικανοποιήθηκε μόλις το 60% των αιτήσεων απόσπασης και αρκετοί εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να βρίσκονται σε εργασιακή και πολιτική «ομηρία», αναμένοντας μέχρι τις 20/9/2011 τη νέα συνεδρίαση του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου για εξέταση των αποσπάσεων. Η ανασφάλεια και η αγωνία κορυφώνονται, οικογένειες διαλύονται και χιλιάδες εκπαιδευτικοί αγνοούν το πού θα υπηρετήσουν.
• Ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου βάλλεται με την κατάργηση των ολοήμερων τμημάτων στα ολιγοθέσια σχολεία. Οδηγείται σε απαξίωση και μετατρέπεται σε «παιδοφυλακτήριο».
• Απουσιάζει η ουσιαστική επιμόρφωση, αφού καταργήθηκε ο 90χρονος θεσμός της δίχρονης μετεκπαίδευσης, ενώ για δεύτερη συνεχή χρονιά δεν δόθηκαν εκπαιδευτικές άδειες για μεταπτυχιακά και διδακτορικά.
• Τα ασφαλιστικά και συνταξιο δοτικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών «κατεδαφίζονται»!
• Η αφαίμαξη στα εισοδήματά τους συνεχίζεται με ασταμάτητο και προκλητικό τρόπο. Νέες μειώσεις μισθών, εξαιτίας του Μεσοπρόθεσμου και του Μνημονίου, έρχονται να συνδυαστούν με το κύμα της ακρίβειας, της δυσβάσταχτης φορολογίας και των εξοντωτικών εισπρακτικών μέτρων, που οδηγούν σε απώλεια του 40% με 45% του μισθού τους τα δύο τελευταία χρόνια, εξανεμίζοντας το εισόδημά τους.
• Οι εκπαιδευτικοί παραμένουν οι πιο «κακοπληρωμένοι» δημόσιοι υπάλληλοι και το νέο μισθολόγιο-φτωχολόγιο αναμένεται να επιδεινώσει την ήδη αρνητική κατάσταση.
• Οι δαπάνες για την Παιδεία έχουν υποστεί καθίζηση. Βρίσκονται κάτω από το 2,70%, ενώ οι κυβερνώντες έταζαν «λεφτά υπάρχουν» και πως θα δώσουν το 5% του ΑΕΠ για την Παιδεία.
• Τα Γραφεία Εκπαίδευσης υπολειτουργούν, μέσα σε κλίμα αβεβαιότητας και αποδιοργάνωσης, και αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τους εκπαιδευτικούς.
Στις πρόσφατες επιλογές διευθυντών σχολικών μονάδων αναδείχτηκε ένα ρεσιτάλ κομματισμού, αναξιοκρατίας, «ημετεροκρατίας» και φαυλότητας. Τοποθέτησαν «ημέτερους» στα συμβούλια επιλογής, εξέδωσαν είκοσι (20) διευκρινιστικές εγκυκλίους, μη εφαρμόζοντας το Ν. 3848/2010, που οι ίδιοι ψήφισαν, για να οδηγηθούμε το 90% των διευθυντών σχολικών μονάδων να πρόσκειται, συμπτωματικά (;), στη συνδικαλιστική παράταξη της ΠΑΣΚ και στο ΠΑΣΟΚ.

Απέναντι σε αυτή την πρωτοφανή αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, στην προχειρότητα και την αναξιοκρατία, οφείλουμε να αντισταθούμε και να αγωνιστούμε για να σταματήσουμε την παρακμή και την οπισθοδρόμηση.
.Η υπόθεση της Παιδείας αφορά όλους μας.
Όλοι μαζί να αγωνιστούμε για να στηρίξουμε τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία.
Όλοι μαζί να παλέψουμε για ένα καλύτερο μέλλον. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: