Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Συνάντηση για το Δημοτικό Σχολείο Στειρίου


Του Γιώργου Γκάρτζιου
Την επίσκεψη των κ.κ. Παπαϊωάννου Στέφανου αντιδημάρχου του Δήμου ΔΑΑ και του κ. Χήνα Γεώργιου πρόεδρου της τοπικής κοινότητας Στειρίου δέχθηκα σήμερα, Δευτέρα 4/4/2011, με σκοπό να μου εκφράσουν την αντίθεση των μελών της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης- που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 30-3-2011 στο Δημοτικό Σχολείο – στην απόφαση για κατάργηση του Δημοτικού Σχολείου Στειρίου μέσω της συγχώνευσής του με το Δημοτικό Σχολείο Διστόμου.
Τα δύο στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης αφού εξέθεσαν τα επιχειρήματά τους ζήτησαν, εκ μέρους του Δήμου, αναλυτικά στοιχεία του μαθητικού δυναμικού των σχολικών μονάδων της Βοιωτίας ώστε να προβούν σε συγκρίσεις με άλλες περιπτώσεις συγχωνεύσεων και να αξιολογήσουν τον ορθολογισμό των προτάσεών μας τα οποία φυσικά τους δόθηκαν χωρίς αντιρρήσεις. 

Ειδικότερα εξέφρασαν την εκτίμηση ότι ενώ το χωρίο έχει την τάση για πληθυσμιακή αύξηση επειδή η εταιρία «Αλουμίνιο Α.Ε.», στην οποία απασχολούνται οι περισσότεροι κάτοικοι του χωριού , προχωρά σε προσλήψεις η κατάργηση του σχολείου δημιουργεί το κίνδυνο να μετακομίσουν οι εργαζόμενοι με τις οικογένειές του στα Άσπρα Σπίτια όπου υπάρχει εξαθέσιο σχολείο. Επίσης, η γενική συνέλευση των κατοίκων , εκτιμά ότι μπορεί να λειτουργήσει το σχολείο του Στειρίου ως 3/θέσιο κατ, εξαίρεση , ώστε να παραμείνει λειτουργικό το όμορφο σχολικό κτίριο δηλαδή να μην μετατραπεί σε σχολείο φάντασμα.
Ο κ. Γεώργιος Χήνας συνέδεσε την κατάργηση του σχολείου με μια σειρά γεγονότα που αδικούν το Στείρι όπως πχ. την ονομασία του Δήμου που περιλαμβάνει τα ονόματα των άλλων τριών Δημοτικών διαμερισμάτων και παραλείπει του τέταρτου, δηλαδή του Στειρίου… Επεσήμανε το ρίσκο και το ψυχολογικό κόστος της καθημερινής μεταφοράς των μαθητών και αντιπρότεινε την μεταφορά των εκπαιδευτικών αντί των μαθητών. Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε « Ένα παιδί που δεν έχει σχολείο στο τόπο του, δεν νοιώθει αυτόν τον τόπο δικό του.»
Τα δύο στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης τόνισαν ότι ο στόχος του αγώνα της επιτροπής του δημιουργήθηκε είναι «να ακούγονται τα γέλια των παιδιών στο προαύλιο του σχολείου δίνοντας ζωή και ελπίδα για το μέλλον του χωριού …»

Από την πλευρά μας έγινε ανάπτυξη του παιδαγωγικού σκεπτικού της πρότασης για συγχώνευση των σχολικών μονάδων. Κατά τη γνώμη μας, εξασφαλίζει ότι οι μικροί μαθητές θα ενταχθούν σε μια άλλη κοντινή σχολική μονάδα, η οποία όμως είναι δομικά πιο εξελιγμένη και εσωτερικά πιο διαφοροποιημένη. Δηλαδή οι μαθητές εντάσσονται σε ένα εξαθέσιο σχολείο λαμβάνοντας ποιοτικά καλλίτερη εκπαίδευση. Έχουμε την άποψη ότι στο Στείρι αξίζει κάτι περισσότερο από ένα ολιγοθέσιο σχολείο, το οποίο μπορεί να θυμίζει εξωτερικά τον παλιό του εαυτό ωστόσο, στην πραγματικότητα θα παγιδεύει ένα τμήμα του μαθητικού δυναμικού του χωριού σε μια σχολική μονάδα δομικά υποδεέστερη από τις ανάγκες της εποχής. Ίσως πρέπει να γίνει αποδεκτό, παρόλο που αυτό συγκρούεται με το συναισθηματισμό των παλιών μαθητών του, ότι το Σχολείο ολοκλήρωσε τον ιστορικό του κύκλο με τη μορφή που το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Είναι καιρός να αναζητήσει ένα νέο μορφωτικό ρόλο και περιεχόμενο μέσω της μετεξέλιξής του, να υποδεχθεί δηλαδή μια άλλη εκπαιδευτική λειτουργία. Ένα Περιβαλλοντικό Κέντρο Στειρίου λ.χ. θα διατηρήσει το όνομα του χωριού και θα φέρει στο Στείρι μια εκπαιδευτική λειτουργία που δεν έχει αναπτυχθεί ακόμα στην Βοιωτία , θα αξιοποιήσει θετικά το όμορφο και λειτουργικό κτήριο και θα φέρει το στο χωρίο ομάδες μαθητών από όλη την Ελλάδα που θα παραμένουν για μια ή δύο μέρες συμμετέχοντας στα σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα.

4 σχόλια:

Αγανακτισμένος είπε...

Προς κ. Γκάρτζιο
Προϊστάμενο Α εκπαίδευσης
Δηλαδή με το που θα πάνε τα παιδιά σε εξαθέσιο σχολείο θα γίνουν πυρηνικοί επιστήμονες.
Γιατί μέχρι πέρυσι το σχολείο του Στειρίου ήταν 6θέσιο και με 12 δασκάλους κάποιες σχολικές χρονιές
Πυρηνικό επιστήμονα τα τελευταία 10 χρόνια δεν έχει βγάλει ακόμη.
άρα τώρα ήρθε η στιγμή να αποκτήσει το Στείρι κ. προϊστάμενε;

Μην τρελαθούμε,άγιες μέρες!!!!!

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΟΣ κ.ΓΚΑΡΤΖΙΟ
ΕΣΕΙΣ ΚΥΡΙΕ ΓΚΑΡΤΖΙΟ ΠΟΥ ΓΙΝΑΤΕ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΔΗΛΑΔΗ ΣΕ ΣΥΓΧΩΕΥΜΕΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΧΑΤΕ ΠΑΕΙ,ΣΕ ΜΕΤΕΞΕΛΙΓΜΕΝΟ,ΣΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ,ΣΕ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΜΕΝΟ Η ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΣΑΣ?

Ετεροδημότης Στειριώτης είπε...

κ. προϊστάμενε γράφετε τα εξής:

{ Κατά τη γνώμη μας, εξασφαλίζει ότι οι μικροί μαθητές θα ενταχθούν σε μια άλλη κοντινή σχολική μονάδα, η οποία όμως είναι δομικά πιο εξελιγμένη και εσωτερικά πιο διαφοροποιημένη. Δηλαδή οι μαθητές εντάσσονται σε ένα εξαθέσιο σχολείο λαμβάνοντας ποιοτικά καλλίτερη εκπαίδευση.}

Δηλαδή όλοι οι απόφοιτοι του εξαθέσιου σχολείου Διστόμου ή των άλλων πόλεων με την καλλίτερη ποιοτική εκπαίδευση όπως γράφετε θα τους πάρει όλους η ΝΑΣΑ και θα γίνουν ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΕΣ

ενώ τα παιδιά του Στειρίου αν μείνει το σχολείο αποκλείεται να τα πάρει η ΝΑΣΑ,γιατί δομικά το σχολείο είναι υποδεέστερο, έχει λιγότερα τσιμέντα και τα πλακάκια στην τουαλέτα είναι Β΄Διαλογής.

Επίσης ότι το παλιό σχολείο ολοκλήρωσε τον ιστορικό του κύκλο με τη μορφή που το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Δηλαδή με το καινούργιο σχολείο θα σταματήσουν τα φροντιστήρια και γενικά η οικονομική γάγγραινα της παραπαιδείας που υφίσταται στην πλάτη της, όλη η ελληνική επικράτεια.

Ετεροδημότης Στειριώτης είπε...

Επίσης κ. Προϊστάμενε

Το δελτίο τύπου του Υπουργείου μιλά για καταργήσεις – συγχωνεύσεις με γνώμονα την ανάπτυξη και την ευημερία του τόπου.

Ποια ανάπτυξη και ποια ευημερία θα έχουμε στο νεοσύστατο Δήμο ΔΑΑ αν οι λίγοι νέοι που ήδη ζουν στην περιοχή θα φύγουν, γιατί δεν θα μπορούν να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο; Όλοι όσοι επιστρέψαμε και επενδύσαμε στον τόπο μας και παλεύουμε για την ανάπτυξή του με προσωπικές πρωτοβουλίες, γιατί να μείνουμε; Αυτοί που θέλουν να γυρίσουν και να στήσουν μια δουλειά και να μεγαλώσουν τα παιδιά τους εδώ, ενδίδοντας στις παραινέσεις για αποκέντρωση, γιατί να το κάνουν;

Κ. Γκάρτζιο

Προτείνεται στον Κ. Πρωθυπουργό, στους Κ. Υπουργούς, στην Κυρία Υπουργό, να αποφασίσουν μία και καλή τη μετοίκηση όλων των χωριών του δήμου μας στην Λιβαδειά γιατί αλλιώς σιγά – σιγά οι άνθρωποι θα μετακινηθούν από μόνοι τους στην Αθήνα ή και στο εξωτερικό, όπως συνέβαινε σε κάποιες άλλες δεκαετίες!