Αλιβέρι 20/12/2011
ΠΡΟΣ κ. ΣΤ. ΚΑΠΕΛΕΡΗ.
Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενή τομέα
Αγαπητέ κ. Αντιπεριφερειάρχα,
Bιαστήκατε κατά την γνώμη μου να απαντήσετε στην ερώτηση που υποβάλαμε για τα « προβλήματα που δημιουργούνται κατά την διαδικασία χορήγησης αδειών για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού, και τις παρεμβάσεις των Ενώσεων Γεωργικών Συνεταιρισμών», παρόλο ότι σας δώσαμε την ευκαιρία να εξετάσετε λεπτομερέστερα το θέμα επιλέγοντας την υποβολή γραπτής ερώτησης και όχι επίκαιρης στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
---Δεν λάβατε υπόψη σας αποφάσεις μαζικών φορέων , όπως ο Σύλλογος Γεωπόνων Βοιωτίας Ευβοίας που τοποθετήθηκε στο θέμα και άλλων που ακολουθούν,
---Δεν περιμένατε την απάντηση του κ. Σκανδαλίδη, καθ ύλη αρμόδιου υπουργού, σε σχετική ερώτηση που έχει κατατεθεί στην Βουλή αφού το θέμα έχει πάρει σοβαρές πανελλαδικές διαστάσεις,
---Δεν προβληματιστήκατε στο γιατί η αρμόδια Υπηρεσία Υδάτων του ΥΠΕΚΑ εξέδωσε ειδική ανακοίνωση σχετική με το θέμα που θίξαμε .
---Δεν αρκεστήκατε στο ήμισυ της απάντησής σας και στα όσα οι αρμόδιες προϊστάμενες και υφιστάμενες υπηρεσίες αρμοδιότητάς του θέματος έχουν πράξει, αλλά, αποφασίσατε να «υπερασπισθείτε» πολιτικά την πρακτική που ακολουθούν οι ΕΑΣ , κινδυνεύοντας να εκτεθείτε.
Αφού όπως λέτε δεν αντιλαμβάνεσθε τον προβληματισμό μας , επαναλαμβάνουμε αναλυτικότερα τα μεγάλα ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ που ακροθιγώς θίξαμε στην ερώτησή μας αλλά δυστυχώς για αυτά δεν λάβαμε απάντηση.
Ο νομοθέτης που όρισε την συγκεκριμένη διαδικασία και κύρια την τεχνική έκθεση για την χορήγηση άδειας χρήσης νερού ήθελε απλά να ξεμπερδέψει με την υποχρέωση ενσωμάτωσης της αντίστοιχης Ευρωπαϊκής Οδηγίας και να καταγράψει υδροληψίες ή πρωτίστως και θεωρώντας πως η γεωργία είναι ο μεγάλος καταναλωτής του κοινωνικού αγαθού «νερό» (80% των διαθέσιμων ποσοτήτων καταναλώνει παγκόσμια ) ήθελε μια συγκεκριμένη τεκμηρίωση των αρδευτικών αναγκών με βάσει τις καλλιεργούμενες εκτάσεις ώστε στα πλαίσια μιας φιλοπεριβαλλοντικής πολιτικής για την γεωργία να δοθούν ευκολότερα μέχρι 100.000 κ.μ. ετήσια άδειες χρήσης –αξιοποίησης νερού; Υπηρετείται περιβαλλοντικά κάτι τέτοιο με τις κατά αποκοπή πανομοιότυπες και έξω από κάθε διαδικασία εξατομίκευσης της κάθε περίπτωσης τεχνικές εκθέσεις που με την μέθοδο «καρμπόν» ετοιμάζουν οι Ενώσεις;
Η χρήση προσωπικών στοιχείων - δεδομένων από φορέα μάλιστα Ιδιωτικού Δικαίου κινείται εκτός του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου και αποφάσεων του Συνηγόρου του Πολίτη.
Για να μάθει κάποιος τα στοιχεία του ποιοι διαθέτουν υδροληψίες και να στέλνει γράμμα στους κατόχους τους αυτό με συγκεκριμένους μόνο τρόπους μπορεί να γίνει:
α. Είτε να έχει πρόσβαση στα αρχεία της Υπηρεσίας Υδάτων ή των τέως Εγγείων Βελτιώσεων, β. είτε να χρησιμοποιήσει το Μητρώο Αγροτών που παλιά είχαν οι Διευθύνσεις Γεωργίας και τώρα τηρείται στον ΟΠΕΚΕΠΕ –,
γ. είτε να πάρει δεδομένα από το Μητρώο Αγροτών ( που μέσω σύμβασης και με ρήτρα εχεμύθειας είχαν αναλάβει την σύνταξή του οι Ενώσεις από το Υπουργείο Γεωργίας ) ή από την ΔΕΗ μέσω των στοιχείων αγροτικού εξηλεκτρισμού.
Ότι και από τα τρία αν συμβαίνει μήπως θα έπρεπε να κινήσετε τις νόμιμες υπηρεσιακές και δικαστικές διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο;
Σύμφωνα με κατά προσέγγιση πληροφορίες , αν δεν κάνουμε λάθος ,οι αγροτικές ηλεκτροδοτήσεις για αρδεύσεις στον Νομό Εύβοιας μόνο, προσεγγίζουν τις 10.000. Επί 200 ευρώ το κομμάτι για έναν τέτοιο τζίρο 2.000.000 για την Ένωση , τις μέρες των μνημονιακών πολιτικών που πλήττουν και τους αγρότες, μήπως «είναι πολλά τα λεφτά» ώστε να σταθούμε όλοι μας σε αυτό με περισσότερη πολιτική βαρύτητα;
Κλείνοντας, και χωρίς προφανώς οποιοδήποτε ψήγμα προσωπικής αντιπαράθεσης, θα ήθελα να σας διατυπώσω μερικές ευθείες ερωτήσεις ως Αντιπεριφερειάρχη του πρωτογενή τομέα:
Έναν τέτοιο ρόλο( χθες με την κατά ανάθεση διαχείριση του ΟΣΔΕ που δημιούργησε χιλιάδες προβλήματα, σήμερα με τις γεωτρήσεις , αύριο με τι;) και ένα τέτοιο περιεχόμενο για τους γεωργικούς συνεταιρισμούς έχει στο μυαλό της η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Γεωργίας ώστε να διασφαλίζεται η κεφαλαιακή τους επάρκεια;
Εμπίπτει στις ικανότητες , οργάνωση και κύριες αρμοδιότητες των ΕΑΣ η τέτοιου είδους δραστηριότητα;
Πως τεκμαίρεται ότι στο ελεύθερο ανταγωνισμό η συγκεκριμένη χρέωση θα είναι η μικρότερη;
Πως διασφαλίζονται οι συνθήκες του ελευθέρου ανταγωνισμού ;
Με τέτοιες πολιτικές, μέσω τέτοιων συνεταιρισμών θα προωθηθούν οι στρατηγικές επιλογές που επαγγέλλεσθε για το «καλάθι των αγροτικών προϊόντων»;
Οι υπαρκτές οργανωτικές ελλείψεις των περιφερειών μπορούν να αποτελούν και το άλλοθι δια-φυγής τους από τις υπεύθυνες δραστηριότητες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για θέματα αρμοδιότητάς τους και μεταφοράς αυτών σε κατ επιλογήν και εξαίρεση αμφισβητούμενης υπόστασης συνομιλητές; (αν δεν απατώμαι βρισκόμαστε σε φάση κλεισίματος ημερομηνιών για την εφαρμογή του νέου νόμου για τους συνεταιρισμούς, των δευτεροβάθμιων ενώσεων τους και το ξεκαθάρισμα του μητρώου τους)
Όσον αφορά τα περί γόνιμης και θετικής μας συμβολής και εναλλακτικών προτάσεων προφανώς θα σας διέφυγε το τρισέλιδο συνοδευτικό σημείωμά για τις θέσεις και προτάσεις μας σε σχέση με το θέμα και των αναγκαίων βελτιωτικών νομοθετικών ρυθμίσεων που επισυνάπταμε, για αυτό και τις ξαναστέλνουμε.
Με το προσήκοντα σεβασμό και εκτίμηση
ΝΙΚΟΣ ΣΤΟΥΠΗΣ
Περιφερειακός Σύμβουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου