της Αθανασίας Μπίδιου
Πώς η ΕΡΓΟΝ και τα αδέρφια Δούζη, ο 28χρονος Θωμάς και ο 25χρονος Γιώργος πουλάνε γεύσεις, μυρωδιές και εικόνες Ελλάδας στο εξωτερικό
Το δημοσίευμα της έγκριτης εφημερίδας κυκλοφόρησε στα social media στην Ελλάδα δημιουργώντας στους περισσότερους ένα αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας, κάπως σαν να βλέπουμε ξανά τον Θοδωρή Ζαγοράκη να σηκώνει το ευρωπαϊκό κύπελλο στην Πορτογαλία του 2004.
Γιατί η ΕΡΓΟΝ και τα αδέρφια Δούζη, ο 28χρονος Θωμάς και ο 25χρονος Γιώργος, πουλάνε Ελλάδα, γεύσεις, μυρωδιές, εικόνες: από το αυγοτάραχο Μεσολογγίου, μέχρι τα φασόλια-γίγαντες των Πρεσπών και από το προσούτο Δράμας μέχρι τον τόνο Αλοννήσου. Ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα με την εγγύηση της ΕΡΓΟΝ στη συσκευασία, στην αισθητική και στο marketing υπάρχουν σε 700 σημεία πώλησης στην Ελλάδα κατά κύριο λόγο παντοπωλεία, καθώς στρατηγική της εταιρείας είναι να μην έχει παρουσία σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ πλην του Μασούτη, όπου διαθέτει κάποιους κωδικούς. Επίσης, προϊόντα της ΕΡΓΟΝ εξάγονται σε οκτώ χώρες της Ευρώπης και συγκεκριμένα Γαλλία, Αγγλία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Γερμανία, Κύπρο, Σερβία και Πολωνία. Η σειρά των προϊόντων είναι τοποθετημένη και στα ελληνικά Duty Free Shops.
Η ιδέα για τη δημιουργία της ΕΡΓΟΝ ξεκίνησε το 2004. Ο σπόρος υπήρχε, αφού η οικογένεια Δούζη έχει μια παράδοση τριών γενεών στο χώρο των τροφίμων, ενώ ο πατέρας του Θωμά και του Γιώργου είχε δική του εταιρεία διανομών. Όπως εξηγεί στη Voria.gr ο Θωμάς Δούζης, η ενασχόληση με έναν μεγάλο αριθμό παραγωγών και συλλεκτών από όλη την Ελλάδα έφερε την ανάγκη για τη δημιουργία ενός νέου brand που θα μπορούσε να εγγυηθεί ενιαία και σταθερή ποιότητα σε μία διευρυμένη προϊοντική γκάμα.
Στην ερώτηση πώς επιλέγουν τους παραγωγούς και τα προϊόντα που θα ενταχθούν στην οικογένεια της ΕΡΓΟΝ ο Θωμάς Δούζης απαντά: «Θέλουμε να έχουν κάτι διαφορετικό. Μπορούν να είναι Προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης, Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης, Βιολογικής Γεωργίας, Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, Άγρια, Αυτοφυή από μικρά εργαστήρια ή με έντονα τοπικά χαρακτηριστικά».
Ο ίδιος εξηγεί ότι η επικοινωνία του brand βασίζεται στην ελληνικότητα ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και στην λέξη επαναπροσδιορισμός. «Ο επικοινωνιακός μας στόχος ήταν και είναι να δείξουμε μία διεθνή, μοντέρνα και πιο εναλλακτική προσέγγιση στην ελληνική παράδοση και γαστρονομία», σημειώνει.
Η προσέγγιση αυτή είναι εμφανής και στο κατάστημα ΕΡΓΟΝ - Ελληνικό Παντοπωλείο, που λειτούργησε τον Φεβρουάριο του 2011 στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (Τσιμισκή με Γρηγορίου Παλαμά) με σκοπό την ανάπτυξη του δικτύου retail της εταιρείας και την ολοκληρωμένη προώθηση των προϊόντων ΕΡΓΟΝ.
Το μεγάλο στοίχημα για την ΕΡΓΟΝ όμως είναι το Ελληνικό Μεζεδοπαντοπωλείο, που θα λειτουργήσει στο Λονδίνο στο Νότινγκ Χιλ την άνοιξη του 2012 με στόχο την εξάπλωση του brand και την επιλεκτική διανομή των προϊόντων ΕΡΓΟΝ στη Μεγάλη Βρετανία. Η συνταγή γνωστή από το μεζεδοπαντοπωλείο, που δημιούργησε η ομάδα της ΕΡΓΟΝ στη μαρίνα του Sani Resort στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής, τον Ιούνιο του 2011, προσφέροντας ένα μενού με γεύση Ελλάδας δια χειρός του γνωστού σεφ Δημήτρη Σκαρμούτσου.
Όπως λέει ο Θωμάς Δούζης, αρχικός στόχος του Μεζεδοπαντοπωλείου στο Λονδίνο, που θα ανοίξει με τη μορφή francise είναι να γνωρίσει και αργότερα να καθιερώσει τη μοντέρνα ελληνική κουζίνα και τα προϊόντα της μέσω της ΕΡΓΟΝ με σεφ και πάλι τον Δημήτρη Σκαρμούτσο σε μία μητρόπολη της γαστρονομίας.
Πώς η ΕΡΓΟΝ και τα αδέρφια Δούζη, ο 28χρονος Θωμάς και ο 25χρονος Γιώργος πουλάνε γεύσεις, μυρωδιές και εικόνες Ελλάδας στο εξωτερικό
Η βρετανική εφημερίδα the guardian βρήκε στον Θωμά και τον Γιώργο Δούζηαπό τη Θεσσαλονίκη, δημιουργούς της εταιρείας ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων ΕΡΓΟΝ, την προσωποποίηση μιας άλλης Ελλάδας, της δημιουργίας, της νεανικής επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας.
Το δημοσίευμα της έγκριτης εφημερίδας κυκλοφόρησε στα social media στην Ελλάδα δημιουργώντας στους περισσότερους ένα αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας, κάπως σαν να βλέπουμε ξανά τον Θοδωρή Ζαγοράκη να σηκώνει το ευρωπαϊκό κύπελλο στην Πορτογαλία του 2004.
Γιατί η ΕΡΓΟΝ και τα αδέρφια Δούζη, ο 28χρονος Θωμάς και ο 25χρονος Γιώργος, πουλάνε Ελλάδα, γεύσεις, μυρωδιές, εικόνες: από το αυγοτάραχο Μεσολογγίου, μέχρι τα φασόλια-γίγαντες των Πρεσπών και από το προσούτο Δράμας μέχρι τον τόνο Αλοννήσου. Ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα με την εγγύηση της ΕΡΓΟΝ στη συσκευασία, στην αισθητική και στο marketing υπάρχουν σε 700 σημεία πώλησης στην Ελλάδα κατά κύριο λόγο παντοπωλεία, καθώς στρατηγική της εταιρείας είναι να μην έχει παρουσία σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ πλην του Μασούτη, όπου διαθέτει κάποιους κωδικούς. Επίσης, προϊόντα της ΕΡΓΟΝ εξάγονται σε οκτώ χώρες της Ευρώπης και συγκεκριμένα Γαλλία, Αγγλία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Γερμανία, Κύπρο, Σερβία και Πολωνία. Η σειρά των προϊόντων είναι τοποθετημένη και στα ελληνικά Duty Free Shops.
Η ιδέα για τη δημιουργία της ΕΡΓΟΝ ξεκίνησε το 2004. Ο σπόρος υπήρχε, αφού η οικογένεια Δούζη έχει μια παράδοση τριών γενεών στο χώρο των τροφίμων, ενώ ο πατέρας του Θωμά και του Γιώργου είχε δική του εταιρεία διανομών. Όπως εξηγεί στη Voria.gr ο Θωμάς Δούζης, η ενασχόληση με έναν μεγάλο αριθμό παραγωγών και συλλεκτών από όλη την Ελλάδα έφερε την ανάγκη για τη δημιουργία ενός νέου brand που θα μπορούσε να εγγυηθεί ενιαία και σταθερή ποιότητα σε μία διευρυμένη προϊοντική γκάμα.
«Δημιουργήσαμε συσκευασίες, συνταγές και προϊόντα με σύγχρονη αισθητική αλλά ποιότητα από τα παλιά. Προϊόντα από μικρά, τίμια εργαστήρια, από συνεταιρισμούς, από ρομαντικούς παραγωγούς που επιμένουν. Τα προϊόντα συσκευάζονται στον τόπο τους και φέρουν την εγγύηση ΕΡΓΟΝ. Δεν αφορίζουμε τον παραγωγό, τον προστατεύουμε ώστε να μην χαθεί σε έναν χώρο με άνιση μεταχείριση και προβολή», τονίζει ο Θωμάς Δούζης. Αυτή τη φιλοσοφία ακολουθεί η εταιρεία από το πρώτο μέλι με το όνομα Μέλισσας Έργον το οποίο κυκλοφόρησε το 2008 μέχρι σήμερα που διαθέτει μια σειρά που αποτελείται από 300 και πλέον προϊόντα. Από αυτά τα 200 φέρουν το brand ΕΡΓΟΝ (τα υπόλοιπα 100 διακινούνται με την ταυτότητα του παραγωγού πειραματικά με στόχο να γίνουν ΕΡΓΟΝ).
Στην ερώτηση πώς επιλέγουν τους παραγωγούς και τα προϊόντα που θα ενταχθούν στην οικογένεια της ΕΡΓΟΝ ο Θωμάς Δούζης απαντά: «Θέλουμε να έχουν κάτι διαφορετικό. Μπορούν να είναι Προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης, Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης, Βιολογικής Γεωργίας, Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, Άγρια, Αυτοφυή από μικρά εργαστήρια ή με έντονα τοπικά χαρακτηριστικά».
Ο ίδιος εξηγεί ότι η επικοινωνία του brand βασίζεται στην ελληνικότητα ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και στην λέξη επαναπροσδιορισμός. «Ο επικοινωνιακός μας στόχος ήταν και είναι να δείξουμε μία διεθνή, μοντέρνα και πιο εναλλακτική προσέγγιση στην ελληνική παράδοση και γαστρονομία», σημειώνει.
Η προσέγγιση αυτή είναι εμφανής και στο κατάστημα ΕΡΓΟΝ - Ελληνικό Παντοπωλείο, που λειτούργησε τον Φεβρουάριο του 2011 στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (Τσιμισκή με Γρηγορίου Παλαμά) με σκοπό την ανάπτυξη του δικτύου retail της εταιρείας και την ολοκληρωμένη προώθηση των προϊόντων ΕΡΓΟΝ.
Το μεγάλο στοίχημα για την ΕΡΓΟΝ όμως είναι το Ελληνικό Μεζεδοπαντοπωλείο, που θα λειτουργήσει στο Λονδίνο στο Νότινγκ Χιλ την άνοιξη του 2012 με στόχο την εξάπλωση του brand και την επιλεκτική διανομή των προϊόντων ΕΡΓΟΝ στη Μεγάλη Βρετανία. Η συνταγή γνωστή από το μεζεδοπαντοπωλείο, που δημιούργησε η ομάδα της ΕΡΓΟΝ στη μαρίνα του Sani Resort στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής, τον Ιούνιο του 2011, προσφέροντας ένα μενού με γεύση Ελλάδας δια χειρός του γνωστού σεφ Δημήτρη Σκαρμούτσου.
Όπως λέει ο Θωμάς Δούζης, αρχικός στόχος του Μεζεδοπαντοπωλείου στο Λονδίνο, που θα ανοίξει με τη μορφή francise είναι να γνωρίσει και αργότερα να καθιερώσει τη μοντέρνα ελληνική κουζίνα και τα προϊόντα της μέσω της ΕΡΓΟΝ με σεφ και πάλι τον Δημήτρη Σκαρμούτσο σε μία μητρόπολη της γαστρονομίας.
Βασικός στόχος της ΕΡΓΟΝ για το μέλλον είναι να δημιουργήσει χώρους λιανικής πώλησης (παντοπωλεία - μεζεδοπαντοπωλεία) σε στρατηγικούς για την ανάπτυξη του brand τόπους είτε με τη μορφή franchise, store in store ή ακόμα και ιδιόκτητων καταστημάτων. Στα σχέδια της εταιρείας είναι η δημιουργία Μεζεδοπαντοπωλείου και στη Θεσσαλονίκη ενδεχομένως και μέσα στο 2012.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου